בזיליקום זה טעים, נעים ואפילו יפה

אין ספק שכדאי לשלב את הבזיליקום בכל גינה שמתכננים. צמח הריחן, הידוע בשמו בזיליקום, הוא צמח תבלין המשתייך למשפחת השפתניים, יחד עם צמחי תבלין נוספים כמו נענע, מרווה וכדומה. בדומה להם, גם הריחן משמש אותנו רבות במטבח וטעמו משתנה (בהתאם לזן) בין חריף למתוק.

גידול ריחן הוא מומלץ מאוד, כיוון שריחן הוא קל מאוד לגידול ולאחר מכן נעשה בו שימוש רחב. קיימים מספר זנים של ריחן הניתנים לגידול, כאשר הריחן האיטלקי הוא המוכר והנפוץ שבהם.

ניתן לגדל ריחן גם בעציץ, אך יש לשים לב שהריחן ייחשף לשמש כמעט מלאה (קיימת רגישות לקרה) ולהקפיד על השקייה מרובה.

התאריך המומלץ לשתילת ריחן הוא בתחילת עונת האביב. קצב גדילתו של הריחן הוא בינוני עד מהיר והצמח מסוגל להגיע לגובה של עד 2 מטרים!

במידה ובחרתם בגידול ריחן על ידי זריעה, מומלץ לזרוע בתקופה שבין סוף האביב ותחילת הקיץ. נזרע את הריחן בעומק של 2 ס"מ באדמה ובמרווח של 5 ס"מ לפחות. מעבר לכך, התנאים לגידולו הם זהים.

במהלך גידול ריחן יידרש מכם להקפיד להגן על עצמח בתקופת החורף מפני הקרה וכן להקפיד על גיזום. תאריך הגיזום האולטימטיבי לצמח הריחן הוא בעונת הסתיו ויהיה עליכם לגזום ענפים חלשים או חולים.
הריחן רגיש למספר מזיקים, ביניהם כנימות ופרדוניה.

פריחת הריחן מתקיימת בחודשי הקיץ והאבקתו מתבצעת בעיקר על ידי דבורים, אך לעיתים גם באמצעות מאביקים אחרים.
אם שאיפתכם היא למשוך יותר מאביקים-מומלץ לחשוף את הריחן יותר לשמש ובכך יתקבלו יותר פרחים.
ברוב זני הריחן מומלץ לדלל את הפריחה.

את עלי הריחן ניתן לקטוף במשך כל השנה, אך במהלך הקטיף מומלץ להשאיר מספר "עיניים" על אותו ענף בכדי שהענף יצמיח עלים חדשים של ריחן באותו האיזור.

עלי הריחן משמשים אותנו היטב בסלטים ואף בתבשילים ומאכלים אפויים מסויימים.

כתיבת תגובה